Kategorier

onsdag 17 oktober 2012

Know a little bit more

Om du hade möjlighet att träffa vilken historisk person som helst, vem skulle det vara?
Om jag bara får välja en så hade det absolut varit Elvis Presley!

Vad skrattade du åt senast?

Jag tillsammans med två i klassen skrattade i föreläsningssalen när läraren frågade om allt var solklart, vilket han förstod att det inte var, men ingen vågade fråga.

Spelar du något instrument?

Gitarr, piano, lite munspel och saxofon

Vilken musik gillar du? Har du någon favoritlåt eller favoritartist?

Jag lyssnar på det med själ, musik som har en viss klang, att den är catchig. Pop, rock, country, blues och annat. Miley Cyrus tycker jag har bra närvaro i sångerna och har bra låtar, sen tycker jag om Celine Dion, Whitney Houston, Cindy Lauper, Johnny Cash, Elvis, Nickelback och många fler. 

Lyssnar du mest på radio eller musik du själv väljer?

Musik jag själv väljer såklart!

Om du var tvungen att välja en bil som speglar vem du är, vilken skulle du välja?

Volvo, tror jag nästan. Har alltid gillat dem bilarna.

Om du bara fick ta med dig en enda sak till öde ö, vad skulle det vara?

Någon slags kommunikationskomponent med teckning där så jag kan komma därifrån. Så jag slipper vara där hela mitt liv.

Vilken talang skulle du ha velat födas med?

Superlungor, så man kan spurta ifrån motståndarna!

Hur länge har du varit vaken i sträck?

Vet inte, inte länge i alla fall, högst 20 timmar tror jag.

Vilken superhjälte är din favorit och varför?

Det där med superhjältar är inte min grej. Dock hade det vart coolt att kunna vara under vatten.

Om du kunde gå i pension imorgon, vad skulle du göra då?

Fara och dansa bugg, träna, resa, ha massa islandshästar, skriva musik, spela in och ägna mig åt allt jag tycker är kul.

Är det någon bok eller film som har haft mycket inflytande på dig?

Mice and men, sorgligaste filmen jag sett.

Vilken seriefigur var din favorit när du var barn?

Pippi Långstrump

Om du var ett djur, vilket djur skulle det vara och varför?

Delfin, för att dem är så smarta och får mestadels vara fria i stora hav.

Om du kunde vakna imorgon med vilken magisk förmåga som helst, vad skulle det vara?

Kunna flyga hade vart helt fantastiskt.

Om någon berättade för dig att du bara hade 9 minuter kvar att leva, vad skulle du göra under de nio minuterna?

Äta massvis med godis och krama mina vänner, familj, min häst och säga hur mycket jag älskar dem.

Om du var tvungen att välja en välgörenhetsorganisation att ge pengar till, vilken skulle du välja?

Skola för flickor i länder där dem inte får utbildning för att dem är flickor.

Vilket är det dummaste inköp du någonsin gjort?

När jag köpt dubbelt av något för att jag inte hittade det andra, som senare kommer fram..det är jobbigt.

När du var liten, samlade du på någonting (frimärken, serietidningar, snäckor, etc.)?

Bokmärken, pokemonkort och kulor

Vilket TV-program skulle du vilja vara med i om du fick välja helt fritt? Varför?

Gillar att sjunga, så kanske X-Factor som går just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar