Kategorier

fredag 28 november 2014

vackra fredag ♡

Hejsan :)

Idag är det äntligen fredag. Veckan har varit bra men det är skönt med helg.
I helgen så ska jag rida på lördag förmiddag i Ersnäs. En kompis far snart till Nya Zeland några månader så vi ska rida ut några stycken 

På eftermiddagen tar jag buss till Morjärv för första julbordet på folkets hus. Det är middag för att utse Årets Morjärvare. Alltså alla nominerade och familjer och Morjärvare är där då. Rickard är nominerad för första gången och det är därför vi två ska gå imorgon eftermiddag <3 

På söndag så tänkte väll jag mest göra julfint hemma, det är ju första advent också så blir kanske lite fika med sen 

                                              Fránn Från Frihamra                                                       

Annars så händer inte så mycket på hästfronten just nu! Eftersom han bara är tre och ett halvt år än så måste jag ställa av han 3 månader i alla fall så han inte lessnar på något roligt som att rida  I vår tänkte jag sätta igång mer på riktigt så då hoppas jag ni följer min resa med Fránn! 


Uppfödaren ringde i veckan och frågade hur det gick. Var ju superkul att dem var intresserade att veta. Inte alla uppfödare som följer upp sina hästar när man har 30 hästar på gården redan, så berättade att det går jättebra och han är väldigt lättlärd och fin i lynnet trots att han är hingst. Jag hoppas att han fortsätter lyssna och koncentrera sig lika bra då han blir mer könsmogen också så han får behålla den fina utstrålning hingstar har, kan ju bli riktigt spännande sen på tävling 


Här kommer lite bilder från dagen och veckan som gått, man kan aldrig få för mycket hästbilder 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar