Kategorier

torsdag 13 augusti 2015

Inridning uppdatering

Hejsan! Ser att jag fått mycket fler läsare då jag nischat in mig på att skriva om Islandshästar och inridning. Väldigt roligt :)

Lite kul för er att veta kanske är att jag har flyttat till egen lägenhet och blivit sambo på riktigt med min pojkvän. Varför jag inte gjort något inlägg på länge är p.g.a. inget internet för ens för bara ett tag sedan!

Mycket har hänt sedan sist så klart!

Frànn min nu 4 åriga valack har varit en sväng på sommarbete i Kalix och jag har hunnit ta hem han sedan sist jag skrev. På inridningsfronten har det hänt väldigt mycket. Han har visat 4 gångarter under ryttare och tölten börjar bli mer och mer stabil. Han har haft lätt för sig kan jag tycka då han fattat väldigt fort vad jag velat. Han är smart och har inte så bra kondis än så länge så nu längtar jag tills man fått in lite mer kondition så han orkar de man ber honom!

Jag har nyttjat tiden jag var i Kalix. För då red jag med Maria och hennes hingst och fick lite tips och hjälp att hålla upp farten hela ridpasset. Sedan har jag tagit med mig de hem nu efter betessäsongen och just nu är det verkligen superkul att rida! Äntligen efter blod svett och tårar börjar jag ha en ridhäst.. Man undrade ju där ett tag om det skulle bli någon ridhäst och om jag verkligen skulle lyckas. Är ju ändå den första hästen jag rider in i mitt liv så man undrar ju alltid hur det ska gå. Till och med har jag fått förfrågan av Maria Nilsson att rida in hennes fina unghingst som stått hos oss förut. Det känns ju väldigt kul att hon skulle ge mig de ansvaret och förtroendet!!! :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar