Kategorier

söndag 6 maj 2012

1 månad och 2 dagar

Snart är jag fri, fri att göra vad jag vill med livet. Då är gymnasiet över och vuxenlivet börjar på riktigt. Ska troligtvis börja plugga till hösten som Jägmästare. Det ska bli spännande, men jag förbereder mig på hårt plugg!

I sommar ska jag jobba och det känns som att framtiden är planerad ändå. Vet att många som känner att dem inte vet vad dem ska göra efter gymnasiet och jag hoppas dem kommer på det så det kanske känns bättre när man väl gått ut. Ingen vet ju vad som kommer hända, men att ändå försöka ha mål tror jag kan vara bra.

Även att man går ut och tycker det ska bli skönt så finns känslan av framtiden där och den kan vara lite skrämmande om man inte vet vad man vill göra. Jag tror det bästa är att göra en liten plan eller målsättning som man håller i alla fall, så man inte hamnar i det läget att man inte fullföljer sin dröm och tar den lätta vägen. Ojoj, vad tungt inlägg, aja, man måste ju inse att det närmar sig studenten!! :D Så jag lägger upp en bild på min mössa istället, då blir jag glad och den är mitt närmaste mål! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar