Kategorier

fredag 2 augusti 2013

Nybäddat

Bland det skönaste och bästa som finns är ju en nybäddad säng och man har precis duschat och kryper ner under täcket. Allting blir så himla mycket härligare och fräschare.

Idag har jag jobbat på hotellet och har bl.a. hjälpt ett par när jag skulle fara hem. Tyskar som var jättestressade och allmänt förvirrade förklarade att det var fel på bilen, så jag erbjöd mig skjutsa dem till Biltema för kanske ytterligare hjälp om hur dem skulle göra.
Paret pratade hälften tyska med mig och på något sätt fattade jag att dem hade fått punka, visste inte vart dem var eller hur dem skulle göra. Det var spännande att stå och lyssna på när dem försökte använda tyska ord istället för engelska till mig som inte kan ett dyft Tyska!

Nu ska jag sova, sa precis godnatt till Rickard, han ska tävla EM i morgon i Tyskland på tal om Tyskar, så jag håller tummarna för honom! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar