Kategorier

söndag 14 december 2014

Sprutor i tre år

Hejsan!!!
Det är inte all som vet att jag är allergisk mot gräs och björk kanske. Inte så bra kombi om man har hästar kan man tänka och det kan jag säga att det är inte alltid lika lätt. Är tvungen att inte röra i höet med händerna och använda grep så fort jag ger hästarna mat. Kan få svårt att andas ibland och bli väldigt trött av och irriterad då kroppen töms på energi. Speciellt på våren!!! Då får jag vara inne dem värsta månaderna.. 


MEN jag har börjat ta sprutor (hyposensbehandling) och ska göra det tre år för då kan man bli nästan helt bra och slippa medeciner för hoppningsvis. Det är ett vaccin mot pollen och björk som jag ska ta först varje vecka och sen varje månad alltså i tre år. Tycker det känns värt det då man blir så mycket bättre och då jag älskar hästar och vill kunna vara som alla andra hästägare och människor på våren. Så ett skit bra tips till er som har allergier och vill bli av med de. 3 år går ju ändå fort och man gör ju det för resten av livet. Kram och god tredje advent!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar