Kategorier

måndag 21 januari 2013

Au-Pair insideinfo

Idag blev jag klar med det sista inför mitt visumbesök i Stockholm. Var på banken och betalade visumet bl.a och gjorde ett kontoutdrag. Det känns skönt att det är färdigt. För att hålla reda på allting har jag fixat en röd Au-Pair-mapp. Så jag kan hålla reda på alla papper. För det är många papper..x) Sen till resan och Cultural Care har jag några papper som ska lämnas in senast 3 veckor innan avfärd.

Funderar man på att bli Au-Pair, måste man veta att det krävs lite jobb både på din ansökan till familjer och grejer innan avresa med visum, internationellt körkort, men det är tur att jag far med Cultural Care för dem är så hjälpsamma och dit kan jag ringa om jag inte förstår eller är osäker på någonting.

Dessutom när jag far med dem så får jag träffa andra au-pair:er varje månad och ha en kontaktperson under hela året. Vilket känns tryggt.

När jag kommer till USA så är det redan där en au-pair i min familj från Sverige. Hon ska introducera mig i två veckor. Det blir väldigt bra tycker jag. Det är inte alla som har det så, så det är jag glad att jag får introduceras i början :)

Är det någon som undrar någonting om Au-Pair, förberedelser innan och sådär, jag är ju uppe i det nu och svarar gärna på frågor. Sedan när jag väl är au-pair får man gärna undra någonting då också! Kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar