Kategorier

torsdag 24 januari 2013

Problemhy?

Hejsan! Gick hem från skolan idag för föreläsningarna var väldigt ovärda att gå på, bättre att plugga själv då.

Jag hade jättemycket smink när jag började sminka mig i typ 9:an. Det var foundation som var som en smet i ansiktet som bara täppte igen porerna ännu mer. I alla fall för mig.

Idag använder jag en som är jättelätt att använda på huden och täpper inte igen som den gjorde. Man har testat mycket genom sina dagar på grund av att jag haft en "problemhy". Fast idag kan jag säga att det är väldigt få gånger jag använder foundation och idag använde jag inget alls. Hur kommer sig det då?

Varför jag använt foundation är för att jag velat dölja problemen. Den har varit oren och haft finnar sen jag kom i puberteten. Nu har det äntligen börjat lägga sig! Jag är ju ändå 19 år. Jag tycker synd om alla som har samma fenomen som jag haft och mitt största tips är besök en hudläkare eller få p-piller. Vänta inte, finnar skapar ärr.. Det har hjälpt mig med p-pillret Yasmine. Så tveka inte och skäms inte för ditt problem utan sök hjälp om det stör dig.

Folk har oftast massa goda råd, men har man en problemhy så räcker inte goda råd. Det är ju ämnen man producerar i kroppen som delvis gör att man får finnar så sök professionell hjälp. Det gör ont och skapar problem att ha finnar så. Det finns hjälp att få!
Fondation 2009 

Foundation 2012-2013


Jag utan foundation 2013

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar