Kategorier

fredag 1 februari 2013

Au-Pair om 45 dagar

Nu börjar det närma sig. På måndag tar jag flyget ner till Stockholm och ska bo hos en kompis som heter Billy. Sen på tisdagen ska jag upp jättetidigt och ta bussen till Amerikanska ambassaden. Sen går flyget hem igen senare på eftermiddagen. Spännande men nervöst. 


Checklista till ansökan om visum:


Här är min viktiga pärm!
1. DS-160 ”Confirmation page”
2. DS- 2019 och SEVIS (ihophäftat från Cultural Care)
3. Pass
4. Kuvert med skicka direkt-fraktsedel på
5. Kvitto på betald visumavgift
6. Personbevis 120 - alla relationer
7. Extra framkallat foto
8. ”Proof of funds”
Första gången jag läste det här blev jag vettskrämd. Visste inte hur jag skulle fixa hälften av grejerna! Men nu har jag dem alla i min fina röda pärm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar