Kategorier

tisdag 12 februari 2013

Nostalgitripp

Idag så har jag hunnit med mycket! Varit med Emelie på Grans på förmiddagen och med Maja på eftermiddagen.

Jag och Emelie träffade gamla lärare från gymnasietiden. Jag säger bara, dem bästa lärarna man kan ha.. Till det sorgsna.. Efter skol-fu..ing-reformen så får inte NV finnas på naturbruksskolor. Vill man ex.vis bli veterinär är det bäst meriterande att gå den linjen jag gick, men nu pga att man tagit bort blandningar av yrkes och högskoleförberedande linjer så får inte NV finnas på naturbruksskolor?!?!. Det kan ju vara bra för att linjer som är oseriösa och inte ger några jobb eller möjligheter sen att dem försvinner .. men va fasen nu försvinner flera fantastiska lärare, skolor och framför allt en jättebra linje..Grymt besviken på dethär... :(

Men lite till något bra nu va! Jag var på rödis med Maja, där hittade jag en superduperfin tröja för bara 20 :- !!!!!! Helt galet billigt. Köpte en tunika också i typ leopardmönster, var lite diskretare mönster på den. Kostade också 20 :- :)
efter det for vi och simmade i Öjebyn. Det var där jag tränade när jag bodde där, så såklart var det lite vemodigt och fara därifrån och tänka att man inte bor där nå mer, men ändå bra känsla nu när jag vet vad som väntar :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar