Kategorier

lördag 4 februari 2012

Kändishästarnas morgon!


God Morgon! :P

Jajamän! Norrland i sitt rätta jag!


Haren har varit uppe trots den bitande kylan idag!



Halloj! När jag vaknade på morgon så såg jag på termometern och insåg att jag inte vill vara ute i onödan idag.. Jokkmokks-marknaden är idag, men jag känner att det kommer bli lite för kallt för att fara dit, får bli nästa år i stället :) ... men trots kylan så vill hästarna vara ute så det blev fort ut med dem. Fick också höra att jag varit med på radio för trafikfaror på Älvsbyvägen för någon vecka sen!!!!! hahaha xD

Det var nämligen så att vi sitter och ser på längdåkning när plötsligt mamma säger: -"En häst."
Jag: - "Topar!!!!!!??! och Lukas?!!!!!? å nej..."

Då kutar jag till hallen med mina rosa långkalsonger för att hämta jacka och skor, skor som råkar tillhöra min bror med storleken 44 och själv har man väl 39 eller nått men i.a.f...så med dem försöker jag komma i kapp hästarna med.... Då jag ser att dem sakta men säkert närmar sig en stor väg!! "Nejnejnej...inte dit"... Jag blev asrädd och trodde jag skulle få se dem dö näst intill....jätteläskigt var det.. men då kommer en skoterkille (som sett hästarna) som en räddare nöden och åker som en galning efter hästarna för att varna bilisterna. I samma veva kommer mamma som hunnit upp med bilen och hämtar upp mig så jag kan fånga in dem. Mamma varnade med blinkade bil-lyktor för att dem ska fatta att det är allvar! Grannarna hinner komma, jag fångade in hästarna som hade tänkt vända hem igen. Jag tar Topars lugg och så går vi dem 3 km vi har hem.

När jag tänker på det så måste jag sett ganska underhållande ut, jag med ett par rosa fula jävla långkalsonger xD (kunde jag inte fått vet i förväg att hästarna skulle rymma den dagen :P )  och skor som skulle kunna rymma ett till par fötter samt ett släptåg av hästar utan grimma eller grimskaft... Japp, sånt här händer mig, men det bjuder jag på!  Sen kan jag ju tacka skoterkillen nu också.. Tack!  :P

2 kommentarer:

  1. Kul Anna-Mi att du skaffat dig en blogg!! :) det är bara säga till om du vill ha hjälp med bloggdesignen!! :)

    Kramar Majjen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe ja!! :D Ja tack det behöver jag! :) vi får göra det någon dag :)

      Kram! :)

      Radera