Kategorier

onsdag 22 februari 2012

Klättra över berg

Hejsan!

Idag har det vart en härlig dag på praktiken! Vårat jobb idag var att testa skidor. Alltså vi skulle testa skidbodens off-pistskidor i backen en hel dag, det kunde inte bli bättre! :) Det var jätteroligt och jag vill nu ha ett par skidor man kan åka med off-pist med x)

För någon dag sedan tjuvlyssnade jag lite på en föreläsning dem hade där vi praktiserade. Där berättade en kille om när han klättrade upp på Mount Everest och vad som krävs för att ta sig till toppen. Han sa att 20 % krävdes det fysiskt och 80 % psykiskt. Så väldigt mycket kan man påverka själv. Hur man känner och vad man tänker. Jag är själv väl medveten om att hur jag tänker påverkar vad jag sedan gör det till. En klok vän sa en gång till mig att "man skapar själv det man anser sig förtjäna." Jag tycker det är så sant och funkar att tänka för mig :) Kram till er alla!    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar