Kategorier

söndag 12 maj 2013

Weekend in New York

Hejsanhejsan! Min helg har varit fantastisk..jag har varit i Brooklyn och gått på matmarkad med några vänner, käkade massa olika rätter från alla ställen i världen och gott var det. Sen så gick vi upp på ett tak och skulle bara chilla lite där så drar det in ett oväder på andra sidan och vi har hela skylinen och ser ovädret med åsknedslagen! Det var heeelt fantastiskt att vi för det första fick se det och sen från rätt sida. Turen var med oss. På lördag kväll gick vi på blues, där bandet som uppträdde var väldigt bra och kallades Terra Blues. Skön stämning och bara sitta och se skitduktiga musiker, var awesome dag helt enkelt!!

Sen idag så passade jag på att gå och kolla world trade center 911 memorial. Det tar bara 30 minuter att gå från mig, så det gjorde jag. Det var en av dem starkaste upplevelserna att få se vart det varit någonstans och man kan på nått sätt förstå hur mycket människor som drabbats, familjer, vänner, arbetskamrater osv..och att dem ända tagit sig upp och klarat sig genom det är overkligt. Så det var min helg i några ord..Rätt så otroliga saker på en helg..










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar