Kategorier

söndag 11 januari 2015

Lukas då..

Hejsan!!

I helgen så har det hänt mycket. Tagit spruta och var en sväng till Piteå tillsammans med Rickard och gjorde lite ärenden. När vi kom hem så for jag och Rickard förbi på baksidan där hästarna och stallet är. Jag skulle bara kolla så dem stod i sin hage och att allt var lugn och Rickard skulle hämta nå från garaget. Ser bara en häst först och ingen häst i Lukas hage så då börjar jag ana oråd och tänkt att han smitit, men då kommer Frànn och Lukas fram och alla tre hästar är i en hage !!! Min första tanke var hur har det kunnat gå till? Varför vill han in till dem andra hästarna och hur har kunnat komma in? Så jag tittar närmare på hagen och ser att han tagit sig över järnhagen och knäckt brädan som var överst. Pappa och Per kommer hem och då får vi tag på Fránn och kan efter det få fast och leda in Lukas. Allt gick ju bra som tur var!

Igår så sålde jag fika på ett trav åt min släkting och fick in 450 kr till deras klubb på 2 timmar och var lite i stallet när jag kom hem :) Sen på kvällen hade vi filmkväll hos M i Ersnäs. Vi åt rocky roads och chips med dip, mums! :)

På en vecka kommer hjärtat hem från tävlingar i Eskilstuna och Tjeckien. Han kommer hem dagen innan jag börjar skolan. Ska fixa sista grejerna nu innan jag börjar hade jag tänkt också.





Lukas tillsammans med dem andra ;)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar