Kategorier

söndag 1 mars 2015

Inridning del 4

Hejsan!

Igår så kom Magda till mig som också håller på med Islandshästar och som jag ridit tillsammans med på ridskola hos Sylvia i många år. Jag tog hjälp av henne igår. Behövde hjälp att hålla emot sadeln när jag satt upp + ta fast Fránn om han fick för sig något bus. Känns mycket tryggare att ha med sig någon om det skulle hända något. Brukar se till att antingen pappa eller Rickard är hemma medans jag är på travbanan eller som nu är ju det absolut bästa när någon kan följa med. Var grymt bra faktiskt. Sedan att han skötte sig asbra var ju bara en superbonus!!!! Igår gick det bäst av alla gånger hitils i alla moment!

Däremot så ska jag ta hjälp av min gamla tränare Sylvia hade jag tänkt så hon får prova rida honom. Få lite feedback från henne vad hon tycker jag ska tänka på. Aningen att jag åker till henne med Frànn över dagen eller att hon kommer hit tänkte jag höra.

Glömde såklart fråga Magda om hon kunde fota när jag satt på ryggen, men lovar att komma med uppdatering om det inom en snar framtid

Nöjd efter gårdagen så tänkte det är lämpligt att ta nästa steg nu. ♥‿♥







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar