Kategorier

torsdag 5 februari 2015

Dags att ta en spruta igen

Hejsan!

Idag var jag på skolan en sväng. Tog bilen idag då jag inte hittade någon lämplig buss. Grupparbetet i entreprenadjuridiken övning 1 är klar. Väldigt bra att kunna lite regler och paragrafer och kunna hitta i boken om man blir osäker på någonting senare. Imorgon är de dags för hyposens spruta igen och sen tar jag buss till Morjärv :)

Tänkte träna häst idag när jag kom hem, men sov dåligt inatt så jag somnade en stund på soffan och sen var de mörkt när jag vaknade, så jag gick på en promenad bara. Var skönt.

Idag när jag for hem började jag känna vårkänslor, solen sken och de har äntligen(!) slutat snöa. Är snörekord i Luleå sen 50 år tillbaka. Så är grymt mycket snö faktiskt.

Frann utvecklas hela tiden tycker jag. I helgen när vi var borta fick vi ett tillbakaslag, men nu igår när jag var i hagen fick jag uppleva något som jag bara upplevt med Topar förut. 
Han följde efter mig vart jag än gick. Sprang jag så sprang han bakom. Stannade jag så stannade han bakom mig. Var en helt fantastisk känsla att vi kommit så långt tillsammans. Kändes som han skulle följa mig om jag gått i det fria också. Han var verkligen lyhörd och accepterade mig som ledare. Jag kände att vårat bakslag ändå kom fort tillbaka till dit vi var innan. Måste säga att jag har en fantastisk häst. Hoppas för mitt liv att han blir lugnare kring andra hästar av att jag tränar honom. Han har ju redan blivit en lugnare individ med min träning och det ger resultat. Sakta går de framåt och de är superkul!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar