Kategorier

torsdag 19 februari 2015

Inridning del 2

Hejsan!!!

Idag så började dagen med att jag gick ut till hästarna och var fast besluten att jag skulle sitta upp på Fránn och rida några minuter helt ensam och vet ni vad? Det vart så!!!! =D

Började i stallet med att sitta upp i boxen och det gick ju väldigt bra och sen när vi gick ut och gick så höll han avståndet till mig hela vägen till travbanan och då kände jag att det var dags att prova sitta upp och rida.

När han kändes avspänd och koncentrerad så satt jag upp och prova tygeltagen så dem satt först och sedan drev jag på med smackning en gång och då började han springa lite försiktigt framåt och sen ökade han utan att jag behövde göra så mycket, testade att sparka bakut 2-3 gånger och sen växlade han gångart till galopp och då hängde jag bara på tills han började sparka bakut en gång igen och berömde mycket för hans vilja framåt. Stannade med one rain stop och då stannade han och sedan hoppade jag av och vi började gå hemåt igen.

Tror han tyckte det var jättekul och bli riden på och sen så förstod han att han skulle springa framåt och det var också jättekul. Att han just gjorde det efter mina kommandon och var så lydig ändå för att vara andra gången jag sitter upp och rider ensam på det viset.

Sammanfattningsvis så var det en riktigt bra dag för mig och Fránn och han börjar kännas mer och mer mogen och fattar fort. Hoppas han fortsätter utvecklas och att vi hittar knapparna. Idag kändes det som vi förstått varandra mer än någonsin förut i alla fall! Och den framgången ser jag stort på och hänvisar tillbaka till om man får en motgång framåt, vilket man kommer göra.



Nu blickar vi framåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar