Kategorier

söndag 15 februari 2015

Nu säger vi god natt!

Hejsan!

Kom precis hem från Kalix. Följde med Rickard på middag där med hans skytteklubb och har precis kommit hem.

Blev ingen träning av Fránn idag, däremot så vart det en sväng igår men inte att rida. Han har blivit väldigt hingstig nu på senaste och nu överväger jag att kastrera faktiskt. Det jag sa innan jag köpte honom var att det inte skulle bli så att man måste hålla på och tjorva fram och tillbaka med en hormonstinn häst, så ska ringa och höra med en veterinär i veckan vad som blir bäst enligt dem. Skulle ju vilja göra det så enkelt som möjligt bara. Han har inget elakt för sig, bara drygt att han ska visa upp sig och tala om att han är hingst hela tiden. Även för mig. Svårt att få han att lyssna helt och drygar när man försöker få tillbaka uppmärksamheten och då blir det inte kul sen när man far och tävlar. All energi ska ju gå åt att tala om vem han är. Jag ska dessutom inte satsa på avel utan vill ha en okomplicerad häst att ta med på tävling, vilket han inte kommer vara som hingst. Jag har inte så mycket val. Vill ju att han ska få träffa mycket andra hästar och inte behöva oroa mig för att han ska smita eller råka göra illa sig eller någon annan. Aja, men nu måste jag sova för ska upp tidigt imorgon. God Natt!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar