Kategorier

söndag 1 februari 2015

Jobb med snöröjning idag.

Hejsan!

Som dem flesta vet så har det snöat ganska så mycket i norrbotten. Till och med att det håller på att bli nytt snörekord i Luleå. Har väll tillkommit till 1 meter och mer på bara några dagar. Det är sjuka mängder som ska bort. Var väldigt bra igår då jag red Fránn! Han hade inga planer att dyka ner i dem gigantiska dikeskanterna och höll sig på vägen enkomt :)

Idag följde jag med Maria och hjälpte hon och skotta åt Riksbyggen på bergnäset. Ganska många lägenhetsdörrar och soprum som skulle röjas från snö. Hyresgäster som uppskattade det mycket då dem knappt kom ut genom dörrarna. Nu känner man sig lite mör i kroppen(..!) och var grymt härligt med en bastu då jag kom hem. Imorgon vankas skola och det blir väll fortsättning på entreprenörsjuridiken grupparbete och lite matte.

Vi har delat på hagarna nu så Fránn och Alfur står för sig. Därför att både jag och M kände att det snart kommer göras upp om rollen som ledare. Vilket kan bli illa då Fránn har broddar och skor. Så nu står dem bredvid varandra med inte så dem kommer åt och behöver göra upp om rang. Vilket känns skönt!

Nä nu ska jag försöka sova lite. Behövs nog lite sömn och återhämtning då jag och Maria kämpade på bra ute i snömassorna idag :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar