Kategorier

tisdag 24 februari 2015

Inridning del 3

Hejsan!

Idag fick jag lite tid på morgonen att träna Fránn. Hade sådan tur med vädret att solen sken upp så fort jag gick ut så tänkte det skulle vara passande att ta Fránn med ut på travbanan och träna lite.

Började väldigt bra och nu funkar det riktigt bra att gå i grimskaft och han stannar och lyssnar mycket bättre än han någonsin gjort förut. Han håller avstånden och är väldigt lyhörd på signaler då jag tycker han går för nära.

Sedan så började jag göra tygeltag och då tyckte jag inte alls det gick nå vidare utan han tryckte ut mig mot diket i stort sett så då vart jag lite irriterad på honom, men provade sen efter ett tag igen och då gick det bättre. Kände dock att han koncentrerade sig mer att spåra hästar och lyssna efter annat när jag väl tänkte prova hänga i sadeln så jag struntade i att hoppa upp på honom denna gång. Hade behövt assistans för att han vart lite väl okoncentrerad vid förberedelserna för uppsittning. Jag var helt ensam så de gjorde inget för jag kände att han inte var mogen för de helt enkelt. Nu hoppas jag det går bättre nästa gång :)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar