Kategorier

fredag 9 mars 2012

första springturen iår

Nu har jag precis kommit hem efter en 6 km springtur, tog exakt 38 minuter. Väldigt nöjd med formen ändå. Trodde jag skulle bli mycket tröttare i kroppen nu än hur det var i somras eftersom det var länge sen sist. Turerna på skidor kanske har gett mer än vad man tror! :) Har tränat längdskidor hela vintern. Ett bra tips till alla som gillar att träna ute. Man tar vara på solljuset (om man åker på dagen) som det inte finns så mycket här i norrland om vintrarna. Här har vi när det är som värst bara någon enstaka timma innan det är mörkt igen. Lätt att folk blir deprimerade, så solljus och träning är ett jättebra medel för att hålla humöret uppe. Räcker med en promenad, krävs inte ens solljus för att man ska må bättre. Jättebra tycker jag i alla fall. Nu är jag nyduschad och som min moster skulle säga så känner jag mig "fräsch som en nyponros". ^^)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar